Van HBO Social Work naar Horeca Ondernemer Manager

Mijn avontuur bij het Mercure Hotel Tilburg Centrum begon ongeveer tien jaar geleden toen ik aan mijn HBO Social Work studie begon. Al snel realiseerde ik me tijdens mijn stage dat deze richting op dat moment niet bij me paste. Dit inzicht bracht me bij een cruciale vraag: “Wat maakt mij echt gelukkig?” Het antwoord vond ik in de horeca en ik volgde met succes de opleiding Horeca Ondernemer Manager aan de Rooi Pannen. Mijn carrière nam een vliegende start toen ik een vacature op de website van Carrière In De Horeca zag. Ik was meteen geïntrigeerd door de goede arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden. Mijn sollicitatie was snel de deur uit en zo begon mijn avontuur bij Mercure Hotel Tilburg Centrum, waar ik nu trots Manager On Duty ben.

Gedurende mijn tijd aan De Rooi Pannen werd mijn interesse voor Food & Beverage (F&B) steeds duidelijker. Toen ik in 2021 als eerste medewerker bediening bij Mercure Hotel Tilburg Centrum aan de slag ging, was ik vastbesloten om elke kans te benutten om mezelf te ontwikkelen. Deze periode stond in het teken van persoonlijke groei, een waarde die hoog in het vaandel staat bij CIDH. Ik koesterde de ambitie om door te groeien naar een leidinggevende functie en mijn droom werd werkelijkheid toen ik binnen een jaar de kans kreeg om shiftleader F&B te worden. In deze rol werd ik geconfronteerd met de uitdagingen van leiderschap en coaching, waarbij ik mijn vaardigheden in het motiveren en enthousiasmeren van collega’s verder ontwikkelde. Het volgen van een leiderschapsprogramma, gericht op de kernwaarden van het hotel, was een verrijkende ervaring die mijn begrip van effectief leiderschap verder verdiepte.

Groei en leiderschap: op weg naar Manager On Duty

Na twee jaar in de F&B-sector voelde ik dat ik klaar was voor een volgende stap in mijn carrière. De functie van Manager On Duty was een gouden kans die ik met beide handen aangreep. In deze rol kreeg ik de kans om mijn vaardigheden en kennis hotelbreed in te zetten en verder te groeien in leiderschap. Als Manager On Duty ben ik verantwoordelijk voor de algehele aansturing van het hotel, het coachen van medewerkers en het waarborgen van een optimale gastbeleving. De diversiteit en de uitdagingen die deze rol met zich meebrengt, maken elke werkdag uniek en stimulerend.

Toekomstvisie en dromen

Terugkijkend op mijn reis ben ik ongelooflijk dankbaar voor de lessen die ik heb geleerd, de ervaringen die ik heb opgedaan en de groei die ik persoonlijk en professioneel heb doorgemaakt. Mijn toekomst bij Mercure Hotel Tilburg Centrum ziet er rooskleurig uit. Ik ben gedreven om mezelf voortdurend uit te dagen en te groeien, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Ik kijk uit naar het begeleiden van anderen in hun ontwikkeling en het werken met ons hechte team in een warme en gastvrije omgeving. Het is mijn ambitie om nog lang een waardevol onderdeel van dit team te blijven.

Thyanne van Breugel, van eerste medewerker bediening naar Manager On Duty

werken in de horeca
CIDH
carrière in de horeca
Mercure Logo

CONTACT

Heuvel 37
5038 CP Tilburg

Tel: +31 (0)13 535 46 75
personeelszaken@heuvelpoort.nl

stage horeca tilburg