Als je alles geeft, krijg je ook alles terug

Elf jaar lang werkte ik met heel veel plezier bij Mercure Hotel Tilburg Centrum. Hoewel mijn achtergrond niet in de horeca- en hotelbranche lag, vervulde ik verschillende functies binnen het bedrijf. Zo klom ik binnen de muren van Mercure Hotel Tilburg Centrum op tot Front Office Manager. Vorige zomer vertrok ik naar Frankrijk om daar te starten als beheerder van een klein domein. Ik kijk nog altijd met veel plezier terug op mijn tijd bij Mercure Hotel Tilburg Centrum. Waarom, dat vertel ik je graag in dit carrièreverhaal.

Jaren geleden begon ik mijn loopbaan als dierenverzorger bij Beekse Bergen en Dierenpark Amersfoort. Hoewel ik het er naar mijn zin had, twijfelde ik of ik dit mijn hele leven wilde doen. Daarom ging ik op zoek naar vacatures. Vrij snel zag ik een vacature voor Receptioniste bij Mercure Hotel Tilburg Centrum voorbijkomen. Met mijn achtergrond leek ik niet de ideale kandidaat, maar ik waagde de stap. Mercure Hotel Tilburg Centrum keek verder dan mijn diploma’s en ervaring en gaf mij de kans. Karakter en doorzettingsvermogen staat binnen de organisatie duidelijk op één. Ik had al vrij snel door dat wanneer je alles geeft, je ook alles terugkrijgt.

Blijven groeien
Als Receptioniste was ik het aanspreekpunt voor gasten en collega’s. De verschillende opdrachten en verzoeken maakten het werk ontzettend afwisselend. En er was voldoende ruimte om te blijven groeien. Natuurlijk ben je vrij daarin zelf het initiatief te nemen, maar ook vanuit Mercure Hotel Tilburg Centrum worden je diverse handvatten geboden om je te ontwikkelen. Zo groeide ik door tot Assistent Front Office Manager. In deze functie draaide ik mee op de werkvloer, maar had ik ook extra taken. Ik maakte de roosters en zette de customer service op voor zowel Mercure Hotel Tilburg Centrum als ibis Tilburg. Toen de kans zich voordeed, maakte ik nog een stap: ik werd Front Office Manager. In die functie had ik meer een aansturende rol. Ik coördineerde de grotere projecten en stuurde mijn assistent aan.

Geen dag is hetzelfde
Op de werkvloer hangt een gezellige en positieve werksfeer. Iedereen in het team is ambitieus en enthousiast. Geen dag is hetzelfde, dus er is genoeg uitdaging en er valt genoeg te leren. Inmiddels werk ik niet meer bij Mercure Hotel Tilburg Centrum. Waarom? Aan Mercure Hotel Tilburg Centrum ligt het in ieder geval niet. Mijn man en ik hadden al lang de droom om te emigreren naar Frankrijk en daar een domein te beheren. Daarover ben ik altijd eerlijk geweest tegen mijn collega’s bij Mercure Hotel Tilburg Centrum, zelfs toen ik sollicitaties in Frankrijk had. Dat heeft nooit mijn ontwikkeling in de weg gestaan, sterker nog: ik ben Front Office Manager geworden nadat ik deze droom uitsprak. Mijn leidinggevende hielp me zelfs een bedrijfsplan op te stellen (en Frans te leren)! Mercure Hotel Tilburg Centrum denkt altijd met je mee, of je nu wil doorgroeien in je werk of juist een stapje terug wil doen.

56ab695c 7939 478d aa47 6d1663d4a33b
Marieke, voormalig Front Office Manager
Masami Fusion Cuisine Hoofddorp
ibiswhite
Bijgesneden logo Wit
Heuvelpoort white
mercure Logo e1667313136551

CONTACT

Heuvel 37
5038 CP Tilburg

Tel: +31 (0)13 535 46 75
personeelszaken@heuvelpoort.nl

sbb beeldmerk