Ze komen niet zomaar van me af!

Tijdens mijn horeca-opleiding begon ik als stagiaire bij Mercure Hotel Tilburg Centrum. Nu, zo’n vijf jaar later, werk ik hier nog steeds iedere dag met veel plezier. Natuurlijk niet meer als stagiaire, want ondertussen ben ik Restaurant Manager bij Grand Café Puur. Hoe ik dit heb bereikt, vertel ik je graag!

Toen ik voor het laatste jaar van mijn opleiding Horecaondernemer / -manager een stage zocht, was ik vastberaden om een MOD-stage (Manager on Duty) te vinden. Bij Mercure Hotel Tilburg Centrum werd ik direct opgenomen in het warme, gezellige team. Het werk en de sfeer bevielen me zó goed, dat ik na afronding van mijn stage niet weg wilde. Ik kreeg de kans om naast mijn vervolgstudie te werken bij Grand Café Puur, Restaurant Taste! en in CitySauna. Zo werd ik echt ondergedompeld in de wereld van F&B.

Blijven leren en ontwikkelen
Een tijd later kwam er een functie vrij bij de receptie. Dat vond ik wel een uitdaging, want ik voelde al enige tijd de behoefte om me breder te ontwikkelen. Dit werd voor mij een compleet nieuwe wereld, maar binnen mijn eigen, vertrouwde werkomgeving. Dus besloot ik het te doen. Ik stopte met mijn vervolgstudie en ging fulltime aan de slag binnen deze organisatie.

Meters maken en goede begeleiding
Hier leerde ik heel veel over het werken in de front office en de omgang met gasten. Mijn volgende stap heb ik gemaakt toen de Restaurant Manager van Grand Café Puur vertrok. Ik voelde dat ik klaar was voor een nieuwe rol en solliciteerde direct naar deze functie. In een jaar ben ik vervolgens van Assistent Restaurant Manager doorgegroeid naar Restaurant Manager. Simpelweg door veel meters te maken en goed begeleid te worden. Nu geef ik leiding aan het hele team van Grand Café Puur.

Open en flexibel
Mijn collega’s en leidinggevenden zijn heel open en flexibel: ik word altijd overal bij betrokken. En als ik een goed idee heb, dan wordt daar echt iets mee gedaan. In deze organisatie is je opleiding of ervaring niet per definitie het belangrijkst. Het gaat erom wie je bent, waar je talenten liggen en waar je energie van krijgt.

Continu verbeteren van gastvrijheid
Ik ben heel blij dat het management ziet wie ik ben en wat ik in mijn mars heb. Er is veel vertrouwen: ik krijg de ruimte om het beste uit mezelf te halen. En dus blijf ik iedere dag leren. Zo kreeg tweeënhalf jaar geleden de kans om Heartist-trainingen te geven aan álle medewerkers. Met deze trainingen investeren wij in het continu verbeteren van onze gastvrijheid. Als je bezig bent met je toekomst, gedreven bent én de horeca heel erg leuk vindt, is dit bedrijf echt de ideale plek om jezelf te ontwikkelen.

stage in de horeca
Mandy Princen, van stagiaire naar Restaurant Manager

werken in de horeca
carrière in de horeca
bijbaan horeca Tilburg
carrière in de horeca
carrière in de horeca

CONTACT

Heuvel 37
5038 CP Tilburg

Tel: +31 (0)13 535 46 75
personeelszaken@heuvelpoort.nl

stage horeca tilburg