EVEN VOORSTELLEN!

Ik ben Mandy Princen, Restaurant Manager van Grand Café Puur. 

In januari 2015 startte ik bij Mercure Hotel Tilburg Centrum als afstudeerstagiaire MOD. Mijn voorkeur ging echt uit naar Brabant, mede omdat mijn voorgaande stage op Curaçao was. Via mijn opleiding kwam ik te weten dat Mercure Hotel Tilburg Centrum mooie stageplaatsen bood en dus besloot ik te solliciteren. 

Na mijn halfjaar durende stage ben ik parttime in de Food & Beverage (F&B) bij Mercure gaan werken. Dit was zowel bij CitySauna als Restaurant Taste!, Grand Café Puur en het ontbijt. Mijn ambitie was destijds nog om door te studeren, maar al gauw merkte ik dat ik het werken en bezig zijn voor gasten miste. Uiteindelijk kwam er een functie bij de Front Office van ibis Tilburg vrij. Toen ik dat hoorde, twijfelde ik geen seconde. Werken in een hotel is wat ik écht wilde. Daarnaast wist ik dat er mogelijkheden waren om door te groeien door opgedane ervaring. Ik stopte per direct met school om fulltime bij de Front Office van ibis Tilburg te gaan werken. Al snel werd ik ook ingezet bij de Front Office bij Mercure Hotel Tilburg Centrum. 

Na bijna tweeënhalf jaar werkzaam geweest te zijn bij de Front Office ging de Restaurant Manager van Grand Café Puur weg. Ik merkte bij mezelf dat het toch kriebelde om terug te keren naar de F&B en besloot voor deze uitdaging te gaan. Mijn jaren bij de Front Office hebben mij ontzettend veel gebracht. Ik ben met name veel gestructureerder gaan werken. Ik ben er van overtuigd dat ik daardoor mijn functie als leidinggevende van Grand Café Puur beter kan dragen dan wanneer ik die ervaring niet opgedaan zou hebben. 

Wat mij als leidinggevende karakteriseert?

Positiviteit is de key! Met negativiteit bereik je niets. Alleen samen kun je naar een doel toewerken. Ik probeer voor een open werksfeer binnen het team te zorgen, waardoor alles bespreekbaar gemaakt wordt. Deze sfeer wordt eigenlijk door het hele bedrijf geademd. Het Managementteam brengt dit echt over op iedereen. Dat maakt het leuk om hier te werken!

Waarom ik het zo leuk vind om hier te werken?

Het is een ontzettend leuk bedrijf met mooie merken waar ik echt achter sta. Het team is jong van geest en ondanks het feit dat er veel mensen werkzaam zijn voelt het als een kleine familie. Zoals ik eerder noemde: er is een open werksfeer, iedereen staat er positief in en we hebben allemaal één doel voor ogen: één team, één taak, één stem. Deze kernwaarde maakt het iedere dag weer de moeite waard om naar het werk te gaan. Daarnaast staat iedereen altijd voor alles open: er wordt echt geluisterd naar je ideeën. Je krijgt de mogelijkheid om door te groeien en trainingen te volgen. Daardoor blijf je ook steeds met je persoonlijke ontwikkeling bezig.

Waarom je hier wil werken?

Het is gewoon het leukste, gezelligste en meest motiverende bedrijf! Verder zijn er nog een aantal fijne pluspunten. Je komt werken voor meerdere merken, waardoor er ruimte is voor afwisseling. In de F&B hebben we de regel dat iedereen één weekenddag vrij is, dat is ook best een luxe! Door de locatie van Mercure Hotel Tilburg Centrum zijn er regelmatig super toffe evenementen waar wij aan meedoen. Ook bij ibis Tilburg zijn we heel creatief en organiseren we verschillende leuke activiteiten. Verder zijn er regelmatig leuke (ZOOM) activiteiten en worden er Heartist trainingen gegeven om het beste in jezelf naar boven te halen. En last but not least: je kunt gratis sporten bij Basic Fit!

Ben je al begonnen met het schrijven van je sollicitatiebrief?!

Mandy Princen, Restaurant Manager

werken in de horeca
carrière in de horeca
bijbaan horeca Tilburg
carrière in de horeca
carrière in de horeca

CONTACT

Heuvel 37
5038 CP Tilburg

Tel: +31 (0)13 535 46 75
personeelszaken@heuvelpoort.nl

stage horeca tilburg