Ik liet de hotelwereld in het buitenland achter me

Na diverse banen bij hotels in het buitenland, kwam ik als receptioniste terecht bij Mercure Hotel Tilburg Centrum. Dat is ondertussen al een aantal jaren geleden. In die jaren heb ik veel van het hele bedrijf meegekregen én geleerd. Via diverse managementfuncties ben ik namelijk opgeklommen tot Rooms Division Manager. Ik vertel je graag hoe ik hier ben gekomen!

Al tijdens mijn middelbare schooltijd wist ik: ik wil de hotelwereld in. Na twee jaar werken in verschillende animatieteams in Turkije en Tunesië, begon ik met mijn HBO-opleiding Hotelmanagement. Tijdens de stages van deze opleiding werkte ik op alle afdelingen van verschillende hotels. Van front office en F&B tot Marketing & Sales. Na mijn studie wilde ik me meer verdiepen in de wereld van zakelijke hotels.

Vrijheid en verantwoordelijkheid
Zo kwam ik bij Mercure Hotel Tilburg Centrum terecht, waar ik aan de slag ging als receptioniste. Na twee jaar in deze rol, voelde ik dat ik klaar was voor een volgende stap. Vanuit Mercure Hotel Tilburg Centrum was er behoefte aan een Front Office Manager, en ik kreeg de vrijheid om deze functie volledig vorm te geven. Binnen een aantal jaar kreeg ik binnen mijn functie ook de verantwoordelijkheid voor ibis Tilburg en ging ik aan de slag met het uniformeren van de processen. Daarmee vergrootten we het teamgevoel én de efficiëntie.

Elke dag blijven leren
Ik ben van nature heel leergierig. Voor mij dé reden om de volledige coördinatie van de verbouwing van Mercure Hotel Tilburg Centrum op me te nemen. Een compleet nieuwe wereld voor mij – toen ik net begon, snapte ik dan ook niets van de bouwvergaderingen en terminologie. Maar ik leer het liefst elke dag nieuwe dingen bij. Dat is me in deze rol uitstekend gelukt! Door die extra werkzaamheden, verdween ik uit de operatie van de frontoffice en veranderde mijn functie naar Office Manager. Een prachtige kans om mezelf bedrijfsbreed te ontwikkelen.

Ruimte en vrijheid voor groei
Sinds eind 2019 stuur ik beide Front Office Managers, de Housekeeping Manager, de Revenu Manager én de Banqueting Sales Manager aan. Dit doe ik vanuit mijn nieuwe functie: Rooms Division Manager. In deze functie maak ik de hotelbegroting én stuur ik aan op de realisatie hiervan. Bovendien zorg ik voor de coördinatie van hotelbrede projecten. Het pad dat ik heb belopen binnen dit gezellige, warme bedrijf, laat zien hoe je jezelf kunt ontwikkelen – als je dat zelf wilt, tenminste.

Ontwikkeling stimuleren
En dat vind ik heel belangrijk. In mijn functie investeer ik dan ook veel in de ontwikkeling van mijn medewerkers. En dat blijkt ook echt in de praktijk. Alle leidinggevenden in mijn team zijn medewerkers óf stagiaires die doorgegroeid zijn vanuit hun eigen functie. Hoe we dat doen? Door veel tijd te steken in hun functioneren én door middel van heel veel trainingen. Zo raken we gewend om collega’s complimenten te geven, maar ook om op een positieve manier feedback te geven. Want zo laat je elkaar groeien.

stage in de horeca
Jenneke van Spaendonck, van Receptioniste naar Rooms Division Manager

werken in de horeca
carrière in de horeca
bijbaan horeca Tilburg
carrière in de horeca
carrière in de horeca

CONTACT

Heuvel 37
5038 CP Tilburg

Tel: +31 (0)13 535 46 75
personeelszaken@heuvelpoort.nl

stage horeca tilburg