Na tien jaar kwam ik terug thuis

Tijdens mijn studie kwam ik terecht bij Mercure Hotel Tilburg Centrum, waar ik als medewerker in de bediening aan de slag ging. Zo’n tien jaar later kwam ik terug. Dit keer niet als bedieningsmedewerker, maar als Assistent HR-manager. Een kans die ik met beide handen aangreep! Ondertussen ben ik HR-manager. Ik vertel je graag meer over mijn werk bij Mercure Hotel Tilburg Centrum.

In 2004 was ik op zoek naar een bijbaan in Tilburg. Een kennis gooide een balletje voor me op bij Mercure Hotel Tilburg Centrum, waarna ik diezelfde dag mijn sollicitatiebrief inleverde. De dag erna ging ik op gesprek en kreeg ik de baan. Vier jaar lang werkte ik in de restaurants, naast mijn studie Management, Economie en Recht. Om me volledig op mijn afstuderen te richten, stopte ik met mijn bijbaan. Na mijn studie rolde ik per toeval het HR-vak in en dat bleek goed bij me te passen.

Terug thuiskomen
Enkele jaren later zag ik een oproep op LinkedIn. Mercure Hotel Tilburg Centrum zocht een Assistent HR-manager. Ik besloot meteen te reageren. De klik van vroeger was er nog steeds en ik kreeg de baan. Ondanks dat ik na tien jaar bijna niemand meer kende, heerste er nog steeds diezelfde familiaire sfeer. Bij Mercure Hotel Tilburg Centrum wordt heel goed gekeken naar wie jij bent als persoon en waar je goed in bent. Dat is precies wat mij toen al aantrok in het bedrijf – en waardoor ik me nu weer direct thuis voelde.

Flexibel en open
Na twee jaar vertrok de HR- en Financemanager en kon ik een stap zetten. Ik werd HR-manager. Ik vind het nog steeds ontzettend bijzonder dat deze kans me geboden is. Ik heb twee jonge kinderen en werk maar 24 uur per week. Voor Niek was dit geen enkel probleem. We bekeken samen waar mijn sterkte kanten liggen en van welke werkzaamheden ik energie krijg. Zo hebben we mijn functie vormgegeven. Daarbij krijg ik alle flexibiliteit: ik kan zowel mijn werktijden als werklocatie grotendeels zelfstandig bepalen.

Ruimte voor innovatie
De afgelopen jaren ben ik bezig geweest met het structureren van de HR-afdeling. Nu is het tijd om vervolgstappen te zetten. Mercure Hotel Tilburg Centrum is ontzettend innovatief. Kan iets sneller, beter of efficiënter? Dan krijg je ook echt de kans om dit aan te pakken. Juist die vooruitstrevende mindset en het openstaan voor nieuwe ideeën, maakt het werken hier ontzettend leuk!

stage in de horeca
Laura Dusée, van bedieningsmedewerker naar HR-manager

werken in de horeca
carrière in de horeca
bijbaan horeca Tilburg
carrière in de horeca
carrière in de horeca

CONTACT

Heuvel 37
5038 CP Tilburg

Tel: +31 (0)13 535 46 75
personeelszaken@heuvelpoort.nl

stage horeca tilburg